Nybörjarkurs

Nu drar vi igång vår nybörjarkurs igen!

I år kör vi ett litet annorlunda upplägg där vi i den första omgången kommer att rikta oss till ungdomar mellan 9-14 år. Under fem tisdagar går vi igenom grunderna för orientering, karta, karttecken, vägval osv.

Vi startar den 27 augusti vid klubbstugan (se vägbeskrivning längst ner på denna sida om du är osäker) och avslutar den 24 september. Kursen är gratis men efter andra gången behöver du bli medlem (detta för att försäkringar mm ska gälla ute i skogen). Medlemsavgiften är 100 kr/ungdom eller 500kr/familj.

Föranmälan till Martin J på martin.johansson.sjobo@gmail.com senast den 25 augusti.

För dig som är under 9 år gammal:

Du är välkommen till vår OL-lek, varje tisdag kl 18. Här lär vi oss orientering under roliga former men fokus är att röra på sig och ha kul!

För dig som är över 15 år:

Vi kommer förhoppningsvis under hösten eller våren erbjuda vuxenkurser i orientering. Håll koll på vår hemsida!

Vägbeskrivning till Orinto-stugan, Rammsjön, Rävlanda:

Från Hindås:

Kör mot Rävlanda. Sväng vänster i rondellen (mot Bollebygd).  Efter lilla rondellen vid pizzerian är det nästa vänster, korsningen precis efter Rävlanda-skylten. (Det sitter en liten, vit "Orintostugan"-skylt vid korsningen). Sväng vänster, passera Mellangården och fortsätt nästan fram till Rammsjön. Vi har gemensam parkering tillsammans med sjön.

Från Bollebygd:

Kör mot Rävlanda. Efter vårdhemmet är det tredje höger, korsningen precis innan Rävlanda-skylten. (Det sitter en liten, vit "Orintostugan"-skylt vid korsningen). Sväng vänster, passera Mellangården och fortsätt nästan fram till Rammsjön. Vi har gemensam parkering tillsammans med sjön.

stugan